مجله اینترنتی جم فان
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
مجله اینترنتی
طراحی سایت و قالب وردپرس
کد خبر: 628
تعداد بازدید : 2116 بازدید
تاریخ انتشار : 10 فوریه, 2016 - 15:34
تعداد نظرات: 0 نظر
  

خانه رؤیایی بیل گیتس + تصاویر

خانه‌ی بیل گیتس که با الهام گرفتن از عمارت خیالی شخصیت اصلی فیلم «همشهری کین»، زانادو ۲ (Xanadu 2.0) نامیده می‌شود، با ۶۱۳۲ مترمربع وسعت و انبوهی از جلوه‌های فناوری مدرن، عمارتی خیال‌انگیز و بسیار بزرگ است که آشنایی با ویژگی‌های غیرقابل‌باور و عجیب آن خالی از لطف نیست. چشمگیرترین ویژگی‌های عمارت بیل گیتس به شرح زیر […]

خانه‌ی بیل گیتس که با الهام گرفتن از عمارت خیالی شخصیت اصلی فیلم «همشهری کین»، زانادو ۲ (Xanadu 2.0) نامیده می‌شود، با ۶۱۳۲ مترمربع وسعت و انبوهی از جلوه‌های فناوری مدرن، عمارتی خیال‌انگیز و بسیار بزرگ است که آشنایی با ویژگی‌های غیرقابل‌باور و عجیب آن خالی از لطف نیست. چشمگیرترین ویژگی‌های عمارت بیل گیتس به شرح زیر هستند:

 قیمت فعلی این عمارت ۱۲۳ میلیون دلار است

زانادو ۲

به گزارش اداره عمومی ارزیابی شهرستان کینگ، در سال جاری میلادی ارزش ملک بیل گیتس در شهر مدینا ۱۲۳/۵۴ میلیون دلار برآورد شده است. بیل گیتس در سال ۱۹۸۸ این ملک را به قیمت ۲ میلیون دلار خریداری کرد ولی در حال حاضر سالانه حدود ۱ میلیون دلار برای آن مالیات می‌دهد.

در ساخت عمارت از ۱۱۸۰ مترمکعب الوار استفاده شده است

زانادو 2- 2

عمارت بیل گیتس توسط ۳۰۰ کارگر ساختمانی ساخته شد که ۱۰۰ نفر از آن‌ها تکنیسین برق بودند. چوب استفاده‌شده در عمارت، صنوبر داگلاس ۵۰۰ ساله است.

 نور و دمای عمارت به کمک حسگرهای الکترونیکی پیشرفته، مطابق میل مهمان‌ها تنظیم می‌شوند

زانادو 2 - 3

مهمان‌های بیل گیتس در بدو ورود یک پین مخصوص برقراری ارتباط با حسگرهای نصب‌شده در سرتاسر عمارت دریافت می‌کنند که با ثبت حرارت و شدت نور موردنظر خود در آن، با جابه‌جا شدن در عمارت شرایط محل حضور آن‌ها بر اساس تنظیمات پین تغییر می‌کند. همین‌طور به کمک اسپیکرهای تعبیه‌شده در پشت دیوارها، هنگام رفتن از اتاقی به اتاق دیگر موسیقی موردعلاقه‌ی مهمان به‌نوعی او را تعقیب می‌کند.

عمارت بیل گیتس با استفاده از وضعیت طبیعی محل، از اتلاف گرما جلوگیری می‌کند

زانادو 2 - 5

زانادو ۲ یک عمارت «زمین پناه» است. خانه‌های که با این تکنیک معماری ساخته می‌شوند با بهره‌گیری از عوارض زمین و سایر مشخصات طبیعی محل، اتلاف گرما را به حداقل می‌رسانند.

نقاشی‌های روی دیوارهای عمارت با لمس یک دکمه تغییر می‌کنند

زانادو 2 - 4

دیوارهای عمارت بیل گیتس با صفحه‌نمایش‌هایی به ارزش ۸۰ هزار دلار پوشیده شده‌اند و هر بیننده‌ای بنا به سلیقه‌ی خود می‌تواند آثار هنری ذخیره‌شده در یک دستگاه ۱۵۰ هزار دلاری را برای قرار گرفتن بر روی این نمایشگرها انتخاب کند.

استخر عمارت به یک سیستم پخش موسیقی در زیر آب مجهز است

زانادو 2 - 6

استخر ۱۸ متری عمارت بیل گیتس در ساختمانی مستقل با زیربنای ۳۶۲ مترمربع قرار دارد. شناگران می‌توانند از داخل استخر به کمک یک تونل شیشه‌ای زیرآبی به تراس خارج ساختمان بروند.

عمارت بیل گیتس دارای یک اتاق ترامبولین با ارتفاع ۶ متر است

سالن‌های ورزشی عمارت درمجموع ۲۳۳ متر وسعت دارند و دارای امکاناتی مثل سونای خشک و بخار، رختکن‌های زنانه و مردانه مجزا هستند. ابعاد ترامبولین مشخص نیست ولی می‌توان تمرین و جست‌وخیز کردن روی آن را جایگزین هیجان‌انگیز و مفرحی برای سایر امکانات ورزشی عمارت تصور کرد.

عمارت دارای یک سالن پذیرایی وسیع با گنجایش ۲۰۰ مهمان است

در سالن پذیرایی ۲۱۴ مترمربعی عمارت، می‌توان از ۱۵۰ نفر در مهمانی شام یا ۲۰۰ نفر در مجالسی که مهمان‌ها نیازی به نشستن ندارند، پذیرایی کرد. یک شومینه‌ی هیزمی از جنس سنگ‌آهک با عرض ۱/۸ متر و یک مانیتور ۶/۷ متری نیز در دو طرف سالن به چشم می‌خورند.

عمارت بیل گیتس ۲۴ سرویس بهداشتی دارد

با توجه به ظرفیت ۲۰۰ نفری سالن پذیرایی عمارت، وجود تعداد زیادی سرویس بهداشتی اجتناب‌ناپذیر است.

این عمارت ۶ آشپزخانه دارد

آشپزخانه‌های عمارت در قسمت‌های مختلف واقع شده‌اند تا کارکنان بتوانند در همه جای عمارت به‌سرعت از مهمان‌ها پذیرایی کنند.

 یکی از کتاب‌های خطی کتابخانه‌ی عظیم بیل گیتس، ۳۰ میلیون دلار ارزش دارد

زانادو 2 - 7

کتابخانه ۱۹۵ مترمربعی عمارت، سقف گنبدی و دو قفسه‌ی مخفی کتاب دارد. بر روی سقف کتابخانه، نقل‌قولی از کتاب «گتسبی بزرگ» حک شده است به این مضمون:

او راه درازی برای رسیدن به این چمن آبی (صفتی که گتسبی برای عمارتش به کار می‌برد-کنایه‌ی استادانه‌ی نویسنده که به توانایی گتسبی در وارونه جلوه دادن واقعیت و همزمان افسردگی و تنهایی او اشاره دارد) طی کرده بود و بی‌گمان رؤیاهایش به حدی دست‌یافتنی به نظر می‌رسیدند که نرسیدن به آن‌ها غیرممکن بود.

یکی از باارزش‌ترین کتاب‌های این کتابخانه، نسخه‌ی خطی لستر با دستخط لئوناردو داوینچی در قرن ۱۶ است که گیتس آن را در سال ۱۹۹۴ به قیمت ۳۰/۸ میلیون دلار خریداری کرد.

 عمارت بیل گیتس یک سینمای خانگی با ظرفیت ۲۰ نفر دارد

سینمای خانگی بیل گیتس با سبک هنری آرت دکو طراحی شده و دارای صندلی‌های دسته‌دار با روکش مخمل درجه‌یک، نیمکت‌های راحت و حتی ماشین پاپ کورن است

خانه‌ای قدیمی واقع در ملک، دست‌نخورده و به‌صورت شناور روی آب جابجا شد

زانادو 2 - 8

هنگام ساخت عمارت به‌منظور ایجاد فضای کافی برای زمین تنیس، زمین گلف و اسکله‌ی اختصاصی، کارگرها یک کلبه‌ی ۸۵ مترمربعی را به کمک شناورهای بزرگ دست‌نخورده از محل ساخت‌وساز خارج کردند.

مهمانخانه‌ی عمارت مانند ساختمان اصلی به آخرین فناوری‌های روز مجهز است

زانادو 2 - 9

به نقل از یو اس نیوز، مهمانخانه‌ی ۱۷۷ مترمربعی عمارت، اولین ساختمانی بود که کامل شد و همه‌ی فناوری‌های موردنظر برای ساختمان اصلی، ابتدا به‌صورت آزمایشی در مهمانخانه که دارای اتاق‌خواب و سرویس اختصاصی است، به کار گرفته شدند. بیل گیتس کتاب «راه پیش رو» را در این ساختمان نوشت.

گاراژهای عمارت در مجموع برای نگهداری ۲۳ خودرو فضا دارند

در عمارت بیل گیتس چندین گاراژ در مکان‌های مختلف به چشم می‌خورد که جالب‌ترین آن‌ها گاراژ زیرزمینی ساخته‌شده از بتن و فولاد ضدزنگ است و برای پارک ۱۰ خودرو فضای کافی دارد. بعضی از قسمت‌های بتنی این گاراژ عمدا شکسته شده‌اند تا به آن ظاهری خشن و متناسب با سبک معماری ساختارشکن بدهند.

درخت موردعلاقه‌ی بیل گیتس در این عمارت تحت نظارت ۲۴ ساعته است

یک درخت افرای ۴۰ ساله که در کنار مسیر ماشین روی عمارت قرار دارد، به شدن موردتوجه بیل گیتس است. این درخت به‌صورت مداوم تحت نظارت کامپیوتری است و به‌محض اینکه خاک اطراف آن کمی خشک می‌شود، سیستم آبیاری خودکار درخت شروع به کار می‌کند.

در این عمارت یک رودخانه‌ی مصنوعی مملو از ماهی وجود دارد

زانادو 2 - 10

برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی ناشی از تأثیر دیوارهای عمارت بر جریان طبیعی آب‌های سطحی، یک رود و یک پای رود مصنوعی در داخل ملک احداث‌شده که پر از ماهی سالمون و قزل‌آلای دریایی است.

ماسه‌های خلیج اختصاصی عمارت از سواحل دریای کارائیب تأمین می‌شوند

زانادو 2 - 11

هرساله برای تأمین ماسه‌ی ساحل دریاچه‌ی بیل گیتس، مقادیر زیادی ماسه از کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب به نام سنت لوسیا به‌وسیله‌ی شناورهای بزرگ به این محل حمل می‌شود.

شخصی برای یک بازدید ساده از این عمارت، ۳۵ هزار دلار هزینه کرده است

زانادو 2 - 12

هرساله در یک حراجی برگزارشده توسط مایکروسافت، کارکنان محصولات یا خدمات خاصی را به مزایده می‌گذارند و مبلغ دریافتی را به فعالیت‌های خیریه‌ی شرکت اختصاص می‌دهند. بیل گیتس بارها در این حراج، تور اختصاصی زانادو ۲ را به مزایده گذاشته است که در یکی از این دفعات، قیمت پیشنهادی تا ۳۵ هزار دلار افزایش پیدا کرد و نهایتا یکی از کارکنان مایکروسافت برنده‌ی مزایده شد.

منبع : مجله اینترنتی جم فان

پربیننده ترین ها
آخرین خبر
  • خانم های باردار چگونه برای مهمانی رسمی لباس بپوشند
  • ۳ قانون مد برای پاییز امسال
  • نکاتی مهم در خرید کت و شلوار برای آقایان شیک پوش
  • ۷ باید و نباید در مورد لباس پوشیدن!
  • پوست من تیره است، چه رنگهایی برای من مناسب تر است؟
  • روش های بستن شال گردن‌ مردانه
  • برای مراسم عروسی چگونه لباس بپوشیم؟
  • آيا پوشیدن شلوار سیاه با كفش و كمربند قهوه ای مناسب است ؟
  • با هر صندل چه رنگ لاکی ست کنیم؟
  • نکاتی برای تغییرات کمد لباس، از نوع تابستانی به مدل پاییزی
  • چرا در تابستان لباس های رنگی می پوشیم؟
  • یک وسیله ابتکاری جالب برای آشپزخانه تازه عروسها!
  • لباس مجلسی بنفش را با چه کفشی ست کنیم؟
  • ۱۲ اشتباهی که تیپ شما را خراب می کند !
  • مدل مو – سری چهارم
  • رتبه لباس لیلا حاتمی در جشنواره کن
  • عینک آفتابی متناسب با چهره تان را انتخاب کنید
  • یک خانم باردار خوش پوش باشید!
  • آیا خودتان را برای”شیک پوشی”قربانی میکنید؟
  • نحوه اتنخاب لباس مجلسی
  • مدل آرایش تابستان
  • راهنمای تست و استفاده از عطر
  • مدل لوستر – سری پنجم
  • گلدان های جالب و زیبا
  • خانم هایی که ران و باسن بزرگ دارند

  • نظرات

    *

    code